Vállalati rémálmok: A történelem legnagyobb adatszivárgásai

Egy apró biztonsági rés is elég, hogy vállalatok dőljenek romba. AYahoonál 3 milliárd, a Facebooknál 540 millió fiók került illetéktelen kezekbe. Milliárdos károk, megingott márkák, lemondott vezetők. A kérdés nem az, hogy újra megtörténik-e, hanem hogy ki lesz a következő célpont.

1. Yahoo

A történelem legnagyobb adatszivárgása 3 milliárd felhasználói fiókot érintett. A támadók ellopott cookie-k és hátsó kapuk segítségével fértek hozzá e-mail címekhez és jelszavakhoz.A Verizon felvásárlásakor 350 millió dolláros veszteséget okozott, rávilágítva az üzleti adatbiztonság kritikus jelentőségére.

Fejlett behatolás észlelő rendszerek (IDS/IPS): A szokatlan hálózati tevékenységek időbeni felismerése.Biztonságos süti-kezelés és titkosítás: A hitelesítő cookie-k időszakos törlése és titkosítása csökkentheti az ilyen jellegű támadások sikerességét.

2. Cam4 – Bizalmas fájlok

Egy felnőtt tartalmú oldal sérülékenysége miatt10 milliárd felhasználói profil és titkosított jelszó került ki. Az incidens igazolta, hogy nemcsak a nagyvállalatok, hanem kevésbé ismert platformok is célpontokká válhatnak, ha nincs korszerű védelmi stratégiájuk.

Az eset rávilágított arra, hogy minden vállalatnak – mérettől függetlenül – proaktívan kell kezelnie a kiberbiztonsági fenyegetéseket.

Adatminimalizálás: Csak a legszükségesebb felhasználói adatokat tárolják, csökkentve a potenciális veszteségeket egy esetleges adatszivárgás esetén.

3. Facebook (2019)

Egy súlyos biztonsági hiba540 millió felhasználói fiók vált elérhetővényilvános szervereken. Az eset ismét rávilágított a közösségi média platformok adatvédelmi kihívásaira és a folyamatos biztonsági frissítések szükségességére.

Automatizált biztonsági ellenőrzések:Rendszeres auditokkal és behatolás tesztekkel korán azonosíthatók a konfigurációs hibák.

4. First American Financial Corp. (2019)

Egy védtelen szerveren885 millió bizalmas pénzügyi dokumentum– banki tranzakciók, társadalombiztosítási azonosítók –vált szabadon hozzáférhetővé. Az incidens az ingatlanszektor egyik legnagyobb botrányává vált, rávilágítva arra, hogy a pénzügyi azonosítók védelme nem csupán technikai, hanem üzleti és szabályozási kérdés is.

Hozzáférés-kezelési szabályok:Ha csak jogosult felhasználók férhettek volna hozzá az érzékeny pénzügyi adatokhoz, erős és biztonságos, például többtényezős hitelesítési módszerekkel (MFA).

5. Marriott International (2018)

500 millió vendég-neve, lakcíme, telefon és útlevélszámai – kerültek illetéktelen kezekbeegy évekig tartó támadássorozat során. A vállalati IT-biztonsági rések hosszú távú veszélyeire világított rá. Az ügy vezetői szintű felelősségét növeli, hogy az incidens pénzügyi és jogi következményekkel járt, valamint az ügyfelek bizalmának elvesztéséhez vezetett.

Az évekig tartó támadássorozat azt mutatja, hogy a védelmi intézkedések elavultak voltak. Folyamatos biztonsági tesztekkel időben felfedezhetők lettek volna a rések.

6. Aadhaar (2018)

India nemzeti azonosító-rendszerének sérülékenysége miatt1,1 milliárd állampolgár dokumentuma került veszélybe. Az eset kérdéseket vetett fel a biometrikus hitelesítés megbízhatóságával kapcsolatban, valamint rávilágított arra, hogy az állami és vállalati szintű adatkezelési protokollokat folyamatosan felül kell vizsgálni.

A központi, állami nyilvántartó-, ügyfélkiszolgáló- és azonosító-rendszereknek folyamatos stressztesztelésen és biztonsági auditon kell átesniük, hogy időben észleljék és kijavítsák a sebezhetőségeiket.

7. JPMorgan Chase adatszivárgás (2014)

Egy ellopott alkalmazotti hitelesítő adat révén a támadók hozzáfértek a banki rendszerhez,76 millió háztartás és 7 millió vállalkozás ügyféladatait sodorva veszélybe. Az incidens rávilágított az erős hitelesítési rendszerek szükségességére és arra, hogy a pénzügyi szektor különösen érzékeny célpontja a kibertámadásoknak.

A munkavállalók rendszeres oktatásával a phishing és jelszókezelési kockázatok kapcsán megelőzhetőek lettek volna az adathalász támadások és a hitelesítési adatok kiszivárgása.

8. LinkedIn  (2021)

700 millió felhasználó e-mail címe és telefonszáma szivárgott ki, megerősítve, hogy a közösségi oldalak adatvédelmi hiányosságai folyamatos kockázatot jelentenek. A professzionális hálózatok különösen értékes célpontok az adathalász kampányok számára, így az ilyen platformokon a kiberbiztonsági tudatosság kulcsfontosságú.

Az etikus hackerek és a folyamatos behatolás-tesztelés (pentesting) segíthetett volna időben felfedni és javítani a biztonsági réseket.

9. AdultFriendFinder (2016)

Egy webalkalmazás sérülékenysége miatt412 millió felhasználói fiók került veszélybe. Az érzékeny információk – beleértve személyes adatokat és jelszavakat – nyilvánosságra kerültek, komoly reputációs és jogi következményekkel. Az incidens megmutatta, hogy az online szolgáltatások milyen sebezhetőek lehetnek, ha nem megfelelő a titkosítás és a védelme.

Webalkalmazásoknál kötelező lenne a folyamatos behatolás-tesztelés (pentesting) és a sérülékenységek időben történő javítása.

10. Equifax (2017)

Egy sérülékeny webalkalmazás miatt147 millió ügyfél személyes információja került illetéktelen kezekbe. A támadás súlyos pénzügyi visszaélésekhez vezetett, rávilágítva a hitelinformációs rendszerek biztonsági hiányosságaira.

A digitális fenyegetések egyre kifinomultabbak, és a vállalatoknak előre kell gondolkodniuk. AHANGANOV Kft.segít csökkenteni az adatbiztonsági kockázatokat, biztosítva a NIS2 megfelelést , információbiztonsági tanácsadást és külső adatvédelmi tisztviselői szolgáltatásokat .

A képek illusztrációk, amiket a Hanganov saját kreatív látásmódja és vizuális megoldásai alkottak újra, mesterséges intelligencia támogatásával.

Többet szeretne tudni?
Kérjen ajánlatot!

Küldjön nekünk üzenetet vagy kérjen ajánlatot gyorsan pár kattintással! Ajánlatkérésnél kérjük, hogy adja meg telefonszámát is, hogy mielőbb fel tudjuk venni Önnel a kapcsolatot az ajánlat részletes tartalmának egyeztetése céljából!

Ajánlatkérés - ajanlat@hanganov.hu